Vuxenstund.

Frågorna jag ständingt ställer mig:
När ska jag bli vuxen.
När ska jag kunna köpa en egen bil?
ha några tusen kvar på kontot när månaden är slut?
Kunna säga, ah.
En hundralapp hit eller dit?

Nope.

I studenternas värld funkar inte sånt.
Ne.
De finns ju cykel.
Billigt & miljövänligt.
& hundralappen.
Kan väl kalla mig ekonomisk?
Börja spara i stället?
Okej.
Vem försöker jag lura?
Jag tycker om att sätta sprätt på pengarna.
Vad är de för fel på de?
Utlandsresa hit eller dit,
Pumps på fina flickan.
En klänning till kvälllens fest.
En mascara som är alldeles för dyr.
Jag menar, varför ha ett par skor när man kan ha 13?

Shopaholic?



Kommentarer
Postat av: Heidi

Gumman, tycker du ska vara glad om du inte är någon shopaholic. Det är inget att vara stolt över :)

2009-01-11 @ 13:13:06
URL: http://heidiiii.blogg.se/
Postat av: Mim

Gud hör bön. Om inte, hör jag dig och jag är din sanna shopaholicvän. Så sätt sprätt på pengarna och ha kul! Det är ju det livet är till för. Klart den fina flickan ska ha en ny mascara till hennes flirtiga och underbart vackra ögon. Och tjena, nya skor, det är Jonson du snackar med här. Klart du ska ha nya skor dear!

2009-01-11 @ 19:15:20
URL: http://mimism.blogg.se/
Postat av: lina

Åh, min älskade vän! Du är den som förstår mig alldeles för bra. Ja, då ska jag ha nya skor. Jag tror tilloch med att jag behöver 2 stycken. Ja, de är jag värd. Vad ska du köpa min vän?! Hahaha..

2009-01-11 @ 19:38:33
URL: http://linaerikssson86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0