trött på student.

Nu är jag trött på studentlivet.
Jag vill få mitt examensbevis & känna mig stolt.
Stolt & sträcka på ryggen att jag faktiskt nu har en akademisk utbildning.
Ingen dålig heller.
Nepp.

Men får vänta i alla fall en termin till.
En termin tills jag får de i min hand.
Jag är trött på att vara en pank student som är grymt beroende av den 25:e varje månad.
Trött på att alltid tänka 2 ggr innan jag unnar mig något fint.
Trött på att alltid ha en ihålig plånbok.
Ja.
Nu är jag redo för den riktiga världen.
Den där man köper hus, bil & hund.

Nåväl.
Mitt stundetliv liknar nog ändå inte nudlar.
Har aldrig gjort & kommer inte börja göra.
Nej.
Jag tycker helt enkelt om att unna mig lite då och då.
Något fel i de?

Kommentarer
Postat av: Mim

jag hör dig darling.

2009-05-14 @ 18:14:19
URL: http://mimism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0